Efektivní cvičení: Prkno

K nejdůležitějším svalům, které zaslouží pravidelnou péči, jsou svaly středu neboli od pánevního dna výš — břicho a bedra. Tyto svaly drží naše tělo, orgány, namáháme je sedavým životním stylem, ochabují a my — stárneme.


ico-black-nNa vše se dá jít různými způsoby. A jeden z těch způsobů je vždy jednoduchý a efektivní. Pro pravidelnou péči o zásadní skupiny svalů, udržující naše tělo v kondici, slouží jednoduchý cvik, který se i jednoduše jmenuje — Prkno (anglicky Plank).

Prkno je technicky úplně jednoduché, není tam moc prostoru pro chyby. V principu jde o to zpevnit na chvíli rovné tělo, přičemž je podepíráte jen stojem na předloktích a špičkách chodidel.

Cvik má řadu variant, z nichž bohatě stačí využít tři:

  • Klasické prkno (Plank) — vodorovné se stojem na předloktích a špičkách.
  • Boční prkno (Side Plank) — šikmé bohem k podlaze, opřeni o předloktí.
  • Vysoké prkno (High Plank) — stejně jako klasické, ale na napnutých pažích.

Co si hlídat

Při klasickém prkně si hlídáme, abychom byli rovní, tedy zadek ani moc nahoru, ani dolu. Při bočním prkně se snažíme o totéž s tím, že boky tlačíme směrem nahoru. A při vysokém prkně jde opět jen o to být v pase rovní. Paže máme (kromě bočního prkna) na šířku ramen, nohy také tak.

Pět minut denně

Jak to vypadá v praxi ukazuje následující obrázek, kde je i celé pětiminutové cvičení:

To nejdůležitější pravidlo zní — pravidelně, tedy každý den. Vše se pěstuje, čili nikdy toho není potřeba dělat moc, ale je nutné to málo dělat pořád. Pak přicházejí výsledky a to je motivující, zábavné a naplňující.

INTUITIVNÍ NAVIGACE
Článek pro mě na teď
Výklad pro mě na teď

Tags

top