Aktovka a web

ADMINSKÁ PŘÍRUČKA

Správa uživatelů a předplatitelů, vytváření profilů, uživatelských skupin, předplatných, nastavování expirace…

Správa webu

Web je cachovaný, aby byl rychlejší. Po každé úpravě je proto potřeba vyčistit cache paměť NA DVOU MÍSTECH (obojí pomocí tlačítek na horní liště okna s administrací). Jednak je to cache pluginu WP Hosting — „tlačítko WP Hosting > Clear Reverse Proxy cache“, a také cache pluginu WP Rocket — „tlačítko WP Rocket > Clear and preload cache“. Poté bude nějaký čas web pomalejší, než se opět naplní obě cache. Nicméně provedené změny stránek či eshopu budou hned vidět.

Správa Aktovky

Správa oprávnění slouží k vytváření Profilů neboli „seznamů oprávnění k funkcím Aktovky“.
Profil vytvořím zadáním jeho názvu, nastavením barvy a zatržením oprávnění, která chci povolit.
Poznámka: Profily jde dodatečně editovat (přejmenovat, přebarvit i měnit oprávnění, která povoluje), případně je mohu úplně smazat.

Správa skupin slouží k vytváření „škatulek na uživatele“. Vytvořené Skupině jsou přiřazeny Profily s oprávněními, čímž se určí, k čemu budou mít její uživatelé přístup.
Skupinu vytvořím zadáním jejího názvu, nastavením barvy a poté jí přiřadím Profily obsahující potřebná oprávnění.
Poznámka: Jedné skupině jde přiřadit i více Profilů, přičemž se jejich oprávnění navzájem „sčítají“ (uživatelé získají přístup k oprávněním profilu A i B).
Poznámka: Skupiny jde dodatečně editovat (přejmenovat, přebarvit a měnit oprávnění, která zpřístupňují), případně jdou úplně smazat.

Správa uživatelů slouží k organizaci uživatelů ve Skupinách. Mohu je do Skupin přidávat, jednotlivě i hromadně přesouvat jinam, případně je ze Skupin odstraňovat.
Přidání nového uživatele:
Podmínkou pro přidání nového uživatele je, aby byl již zaregistrovaný ve WordPressu. To se stane buď automaticky tím, že si uživatel již něco koupil v eshopu (např. zaplatil workshop), anebo jej musím zaregistrovat ručně (v menu WordPressu otevřu položku „Uživatelé“ a tam vytvořím nového). Poté se mi bude nabízet v našeptávači (pole Přidat uživatele). Přidávat nové uživatele jde pouze jednoho po druhém.
Přesunutí, zkopírování nebo smazání uživatelů:
Přesuny existujících uživatelů se provádějí jejich zaškrtnutím a následným použitím pole Hromadné akce, kde ja na výběr Smazat, Přesunout a Kopírovat. Při Přesunu a Kopírování hraje ještě roli pole „Cíl“, kde vyberu Skupinu, do které chci uživatele poslat. Při Kopírování zůstanou označení uživatelé i ve skupině, odkud je kopíruji, při Přesunu z původní skupiny zmizí.
Záložka VŠICHNI:
zobrazuje úplně všechny uživatele, kteří jsou v Aktovce zaregistrovaní. Najdu zde tedy úplně každého a mohu i zjistit, v jakých Skupinách figuruje. Mohu také vybrané uživatele jednoduše odstranit z Aktovky pomocí pole Hromadné akce — Smazat z Aktovky.
Poznámka: U každého uživatele je pomocí štítků zobrazeno, do kterých Skupin je aktuálně zařazen.

Správa předplatných slouží k vytváření škatulek, do nichž se následně umístí předplatitelé. Předplatné vytvořím zadáním jeho názvu, nastavením barvy a poté mu přiřadím Profily (vytvořerné ve Správě oprávnění), které určí, k jakým funkcím Aktovky budou mít předplatitelé přístup.
Vytvoření Předplatného:
1. Vytvořím Profil: Ve „Správě oprávnění“ vytvořím Profil, a v něm zaškrtám, co má předplatné zpřístupnit.
2. Vytvořím Předplatné: Ve „Správě předplatných“ vytvořím Předplatné a přiřadím mu Profil(y) s přístupy k funkcím Aktovky.
3. vytvořím produkt: Ve WordPressu v menu Produkty vytvořím Produkt, který umístím do Kategorie „Aktovka
4. Produktu vytvořím a přiřadím štítek: Ve WordPressu v menu Produkty — Štítky vytvořím štítek, který se musí jmenovat stejně jako Předplatné! (tím dojde k propojení mezi produktem v eshopu a Předplatným).
5. Produktu přiřadím štítek s délkou platnosti. Nakonec ještě přiřadím produktu štítek s dobou platnosti. K tomu již existují štítky „Roční, Půlroční a Týdenní“ (pokud bych potřeboival jinou délku, domluvím se s Ongem, který musí nový štítek s expirací naprogramovat).
Poznámka: Jednomu Předplatnému jde přiřadit více Profilů, přičemž se jejich přístupy navzájem „sčítají“ (předplatitelé získají přístup k funkcím profilu A i B).
Poznámka: Předplatná jde dodatečně editovat (přejmenovat, přebarvit a měnit funkce, které zpřístupňuje), případně úplně smazat. Je ale potřeba pamatovat, že název Předplatného musí korespondovat se štítkem produktu ve WordPressu.
Upozornění: Má-li Předplatné zaktivovat profily uživatelů a jejich oprávnění (týká se tedy předplatného „Škola“, které automaticky aktivuje všechny skupiny, do nichž byl školák zařazen), je nutné ve volbách Předplatného zaškrtnout i profil „Školák“ (ten obsahuje oprávnění „Manuální oprávnění (školáci)“, nezbytné pro propojení Předplatného s uživatelskými skupinami).

Správa předplatitelů slouží k organizaci předplatitelů v rámci předplatných. Mohu jim předplatná přidávat, jednotlivě i hromadně přesouvat předplatitele jinam, případně je z předplatných odstraňovat. Navíc zde mohu nastavovat Expiraci předplatného (dobu, za jakou dojde k ukončení jeho platnosti).
Přidání nového předplatitele:
Obvykle k tomu dochází automaticky — člověk si zakoupí předplatné v eshopu a vše se nastaví a začne fungovat automaticky. Mohu ale také přidat předplatitele ručně, musí být ale nejdřív zaregistrovaný ve WordPressu. Pokud tam ještě není, musím jej zaregistrovat ručně (ve WordPressu v menu Uživatelé daného uživatele vytvořím). Poté se mi bude nabízet v našeptávači (pole Přidat uživatele). Přidávat ručně nové předplatitele jde pouze jednoho po druhém.
Přesunutí, zkopírování nebo smazání předplatitelů:
Přesuny existujících předplatitelů se provádějí jejich zaškrtnutím a následným použitím pole Hromadné akce, kde ja na výběr Smazat, Přesunout a Kopírovat. Při přesunu a kopírování hraje ještě roli pole „Cíl“, kde vyberu předplatné, do kterého chci uživatele přesunout. Při Kopírování zůstanou označení uživatelé i v předplatném, odkud je kopíruji, při Přesunu z původního předplatného zmizí.
Nastavení Expirace:
V seznamu Hromadné akce je i položka Expirace, která slouží k nastavení/změně doby, za kterou předplatné vyprší.
Záložka VŠICHNI:

Zobrazuje úplně všechny předplatitele, kteří jsou v Aktovce zaregistrovaní. Najdu zde tedy úplně každého a mohu zjistit, v jakých předplatných figuruje. Odtud mohu také vybrané předplatitele jednoduše odstranit z Aktovky pomocí pole Hromadné akce — Smazat z Aktovky.
Poznámka: U každého předplatitele je pomocí štítků zobrazeno, která předplatná aktuálně vlastní.

Eshop obsahuje dva produkty, které nesmím smazat, protože jsou propojené s Aktovkou (mohu je přejmenovat, umístit do jiné Kategorie, oštítkovat, ale jejich ID je provázáno s Aktovkou).
První je pro Předplatitele, tedy ty, kdo si zakoupili „Karty v mobilu“ (ID: 19146). Jeho zakoupením se předplatiteli automaticky založí v Aktovce účet, na který se mu připíše 365 dní expirace. Chce‑li si „roční předplatné“ prodloužit, koupí si znovu v eshopu tentýž produkt.
Druhý je pro Školáky, jedná se o produkt „Aktovka: prodloužení přístupu“ (ID: 20154). Jde o dobrovolnou platbu na podporu Aktovky z modálu, který se školákům jednou za půl roku v Aktovce objeví a oni si zvolí, zda chtějí/nechtějí podpořit.

FTP, Koala, GIT

Pro FTP přenosy používám Total Commander. Přístup je zde v tabulce.

Pro úpravy stylů slouží Koala. Po instalaci ji spustím, do jejího prázdného okna přetáhnu složku GITu, a ony se mi tam zobrazí všechny její SCSS soubory. Ty edituji takto:
1. Např. pomocí Notepad++ zedituji patřičný .scss soubor (ne na FTP, ale v GITu).
2. V Koale označím položku „scss/style.scss“ a stiknu tlačítko „Compile“.
3. Total Commanderem zkopíruji z GITu soubor „style.css“ na FTP do složky …Aktovka/css jako style.min.css (přepíšu existující soubor).
4. V Aktovce v uživatelském menu zvolím „Vymazat cache“. Tím se změny v Aktovce projeví.
5. Nakonec po dokončení všech úprav ještě musím zaktualizovat GIT. Nejdřív dám Pull, poté Commit Master, a nakonec Push. Tím je GIT stejný jako verze Aktovky na webu.

Jak udělat…

Změny v Aktovce se projeví až poté, co v menu WordPressu stisknu v horní liště WP-Rocket — Vymazat OPcache (webhosting to nějak využívá, aby se web rychleji načítal a aktualizuje to jednou za X minut).

1. Nový školák se musí nejdřív zaregistrovat do WordPressu (např. platbou na eshopu, anebo jej musím vytvořit ručně ve WordPressu jako nového Uživatele).
2. V menu Aktovky vyberu položku Správa uživatelů, otevřu skupinu, do kterté jej chci zařadit, a pomocí našeptávače jej přidám.

Nový předplatitel se přidá automaticky tím, jak si koupí nějaké předplatné, není tedy vyžadována žádná akce.

Neaktivního školáka/předplatitele odstraním tak, že v menu Aktovky vyberu položku Správa uživatelů (resp. Správa předplatitelů), otevřu záložku VŠICHNI, tam jej vyhledám, označím a odstraním. Tím zmizí ze všech skupin/předplatných, do nichž byl zařazen, i z celé Aktovky.

Mazání zpráv je dáno dvěma parametry v souboru config.php: MESSENGER_POST_LIMIT udává, kolik zpráv se má ponechat (bez ohledu na jejich stáří). Druhý parametr MESSENGER_TIME_LIMIT udává počet dní, po němž se mají příspěvky automaticky mazat. Automatické mazání probíhá každý den 5 minut po půlnoci.

OLD: V případě potřeby (při updatu pluginu) je návod je na mém Google disku: _Produkty a jejich nastavení — Woocommerce Name Your Price plugin. Je tam i verze pluginu, už hacknutá a vyzkoušená, která funguje (kdyby novější verze po hacknutí nefungovala). Stačí obsah archivu rozbalit a zkopírovat na FTP do složky s pluginy.

NEW: Onge ten hack zakomponoval přímo do functions.php, takž enení potřeba po každé aktualizaci znovu opravovat = je to tam napořád.

Modál je aktuálně nastavený tak, že se uživatelům přidaným do skupiny 1. třída zobrazí až za 365 dní. PAYMENT_REQUEST_GROUP_JOIN_DELAY o kolik dní se má zobrazování odložit. Druhý parametr PAYMENT_REQUEST_DELAY_GROUPS obsahuje id skupin, pro které ten odklad platí (mohu zadat i víc id oddělených čárkou.
Id skupiny zjistím, když si rozkliknu správu skupin a najedu kurzorem na název skupiny, tak mi prohlížeč v rohu ukáže url a to končí „#group3Tab“ – kde 3 je id dané skupiny.

Pro přidání PEXESA do Aktovky potřebuji do souboru na ftp Aktovka/resources/skripta.php jako položku ‚pexesoUrl‚ vložit odkaz na PDF soubor s Pexesem.