Studánková, Podkomorské lesy (Helenka, Hubert, Ríša, Betálná vasrůvka)

11,7 km dlouhá rovinatá trasa začíná na zastávce Zoologická zahrada, odkud se dojede busem na zastávku Říčanská. Odtud už pěšky vyrazíme po turistické značce převážně lesem k Helenčině studánce, odtud pokračujeme k odpočívadlu U Huberta, dále k Ríšově studánce a od ní z kopce ke studánce Betálná vasrůvka. Podél přehrady pak dojdeme k přístavišti a na tramvajovou zastávku Přístaviště. Délka: […]

Mariánské údolí (Muchovka, Hádek, myslivny)

19,8 km dlouhý okruh převážně rovinaté trasy vede z Mariánského údolí ve Staré Líšni údolím Říčky, kolem Muchovy boudy a rozcestníku Ochozská jeskyně (kde se dá odbočit na prohlídku jeskyní) až na Hádek do legendární hospody Pod Hádkem. Tam se trasa vrací zpět, ale horem na kraj Hostěnic směr Horákovská hájenka, s krátkou odbočkou na vyhlídku Hladká […]

Podél Svratky (Anthropos, Pijava, Holedná)

13,9 km dlouhý okruh převážně rovinaté trasy od muzea Anthropos (s výborným bistrem) převážně přírodní stezkou podél řeky Svratky přes Jundrov, Komín až na kraj Bystrce. Tam se cesta stáčí Údolím oddechu do obory Holedná, s výběhem pro divoká prasata a daňky, kteří volně běhají a nechají se vděčně krmit (doslova vás obestoupí a zobou přímo z ruky). […]

Malá a Velká Baba (přes Medlánky)

14,5 km dlouhý okruh začíná u kamenolomu mezi Komínem a Bystrcí. Postupně se mírně vystoupá na Střelecký kopec a o kousek dám na kopec Medlánecký, přičemž trasa nabídne hezké výhledy na obě strany přilehlých částí Brna, nejlépe pak na Medlánecké údolí se sportovním letištěm, kde se dá v sezóně kochat pozorováním malých letadel, kluzáků a vůbec […]

Těsnohlídkovo údolí (Obřany, Babice)

15,3 km dlouhý okruh je nadmíru bohatý na zajímavosti, které na něm potkáme. Začíná na Tomkově náměstí, odkud se napojíme na řeku Svitavu, podél jejíhož toku dojdeme do Obřan a dál až k železničnímu tunelu. Tam se vydáme do Těsnohlídkova údolí, kraje lišky Bystroušky až do Bílovic nad Svitavou. Tam se otočíme a vydáme se romantickou […]

Prigl (Šulák, obora, Tři kříže, Zouvalka)

18,6 km dlouhý okruh vede od přístaviště Brněnské přehrady po jejím levém břehu až k restauraci Princezna, odkud se trasa odklání nad Rozdrojovice, dále Kuřimskou oborou k Třem křížům, nad Zouvalku a odtud podél přehrady zpět. Délka: 18,6 km Terén: mírně zvlněný Zobrazení, profil, export GPX: zde Start této trasy — zastávka Přístaviště v Brně-Bystrci, dostupná tramvají. Od zastávky dojdeme k […]